sobota 6. února 2016

Blogerky špindíry

Ahoj! Tak jsem zase tu, po delší době. Po delší době mám impuls k napsání dalšího článku. Přemýšlela jsem hodně, jestli tato slova vypustit do světa, jestli neobdržím příliš hejtů, ale pak jsem si řekla... ať. Třeba to někdo vnímá stejně, resp. tuším, že většina, ale spíš si to většina neuvědomuje a třeba budete mít nad čím přemýšlet. Nebo samotné blogerky?


Pokud nečtete žádné blogy ani nekoukáte na žádné youtuberky, tento článek vás asi zajímat nebude, to říkám rovnou. Vy ostatní, kteří je sledujete, zůstaňte, jsem zvědavá na váš názor. :)

Blogy tolik nečtu, ale sleduji hned několik youtuberek především české YT scény, a to s různým zaměřením. Lifestyle, fashion, beauty... Poslední dobou sleduji více ty beauty, a když jsem teď jistou věc viděla u x té blogerky za sebou, nebo u těch samých po několikáté, už mě to nahlodalo k napsání článku. Tedy... o co jde? Beauty youtuberky, ať už profi vizážistky nebo jen holky, co se o kosmetiku a líčení zajímají, točí nejen tedy různé make-up tutorialy, ale také rady/poradny, top X produktů od dané značky, top X produktů dané kategorie, jak správně nalíčit oči, jak zvětšit rty, jak zmenšit nos... nebo také jaké používat štětce. A konkrétně u poslední kategorie, resp. tedy ve videích, kde jde o štětce a jsou tam více ukázané, si všímám následujícího. Jak strašně zaprasené (pardon) ty štětce jsou. Já rozhodně (!) neříkám, že každá z nás má mít doma denně vydezinfikované umyté vymyté a bůhvíco štětce, ALE když už jsem youtuberka, která se na oblast beauty a make-upu zaměřuje, kde ty štětce tisícům lidí ukazuji, tak si je předtím uvedu do nějakého snesitelného stavu, no ne?


Nejhorší je, že to ty holky ví a omluví to, ale častěji řeknou, že teď se za to omlouvají ale že ZROVNA DNES mají v plánu všechny štětce vyprat. Jasně. :) Vzpomínáte si na takové to, když k vám mamka přišla do pokoje a řekla, že máte něco udělat a vy, že jste se na to zrovna chystali? Nebo ve škole při zkoušení vám paní učitelka řekla, co čekala za vaši odpověď na otázku, a vy jste řekli, že jste to zrovna měli na jazyku? Tak asi nějak tak to vidím u těch holek. Kruci, tak když už se někde prezentuji, sebe prezentuji, svou práci (vizážistky) nebo i koníček, tak to musí nějak vypadat. Se vším všudy. Konkrétní příklady tu asi psát nebudu, ale jedna z top 10 beauty blogerek dle poslední Blogerky roku nedávno ukazovala svůj byt, kde bydlí s rodinou, ukazovala i místnost, kde natáčí, a tam v "krajkovém kalíšku" (původně stojan na svíčku) štětce. Zaprášené nahnědlé štětce. Sjela na ně kamera a ano, klasické "Zrovna dnes se je chystám vyprat." Klepne s ním a z něj vylétne pudr.... Nebo jiná youtuberka, již starší a zkušenější, profi vizážistka, ukazuje na videu štětce, jakými se líčí, a štětce má špinavé ještě před jejich použitím ve videu...

Nejde ale jen o to, jak to vypadá ve videu, jde i o tu špínu jako takovou. Může to způsobovat tvorbu pupínků, zarudnutí kůže, svědění... Atd atd. Štětce by se měly čistit (umývat ve vlažné vodě s trochou nejlépe dětského šamponu či stříkat antibakteriálním sprejem) jednou týdně, a já věřím, že to holky dělají. Snad. Ale i kdyby to udělaly zrovna včera a zítra měly točit, tak tomu obětuju dnes tu chvilku, no ne?

Nejde ale jen o štětce. Nebo špinavé make-upy/stíny/upatlané paletky. Jde i to, že si některé prostě nedají práci s tím ani, aby si v prostoru, kde se natáčí (a ano, opět, který uvidí tisíce lidí na videu) trošku poklidily. Např. po natáčení předchozího videa. Fanynky to těch pár minut jistě vydrží... ;)

Nevím, jak se na to díváte vy, ale za mě, tohle je prostě průser. Když už se někde prezentují, mělo by to nějak vypadat, se vším všudy. Krásně se nalíčit umí, ale s vnější krásou souvisí i to kolem, a nemyslím si, že by to mělo být nějakým obrovským žroutem času, aby se to nedalo udělat před natáčením, tedy před svou prezentací světu.

Další věcí, co s tím souvisí, je i prodej použité kosmetiky některých z nich na internetu. Instagramu/fb/vinted... Vysvětlete mi, jak někdo může nabídnout k prodeji po sobě použitou rtěnku? Pudr? Lesk na rty? Jasně, někdo může namítat, že to nějak odsypaly a nepřišlo to do přímého styku s pletí, nebo že rtěnku nanášely štětečkem, ale když v jejich videích vidíte, že si rtěnku na sebe nanáší přímo, tak... (bleh)

Tímto článkem rozhodně neshazuji schopnosti blogerek, youtuberek, jen poukazuji na věci, kterých si všímám, a které by se daly ještě doladit. Protože konkrétně u skupiny beauty blogerek mi prostě výše zmíněné přijde jako velký problém, ale v množství sluníčkových komentářů není možné, aby si to uvědomily.

Jaký na to máte názor vy? Všimly jste si toho také?

Přidejte si blog do sledování a mějte přehled o nepravidelných článcích na různá tajná témata z mé dílny. ;)



20 komentářů:

  1. Pri takýchto článkoch len konštatujem, akí diváci, takí youtuberi. Akí čitatelia, takí bloggeri. Ak by to divákom a čitateľom vadilo, tak by ich nesledovali. Ak by nikto nekupoval použitú kozmetiku, tak by ju nepredávali. Takže tento článok skôr apeluje na čitateľov, ako na samotných autorov. Inak s ním, ale súhlasím. Ja použitú kozmetiku nekupujem a žiadného špindíra nečítam a ani nesledujem :-)
    |Kaviareň u mačky|

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mně to vadí ale sleduju je, protože pro mě jejich rady a tipy mají přidanou hodnotu. Ale toto by se dalo zlepšit. Nepaušalizovala bych to tak, navíc ani není v článku zmíněno, že proto se na ně nedá dívat, jen že by toto mohly vylepšit.
      Co se týče toho prodeje a nákupu, tak to ano, ale nechápu ani, jak to někdo může koupit...

      Vymazat
  2. Zajímavý článek :-) mě je spíš záhadou, proč třeba při focení kosmetiky dotyčná aspoň neutře kelímek od krému, nevyčistí okraje očních stínů, apod. Myslím, že to není zas takový problém.
    A čisté štětce jsou u mě samozřejmost - už jen kvůli zanášení špíny na pleť. Jen je problém, když člověk nemá těch štětečků tolik, aby je mohl pořád "točit" a střídat, když jsou zrovna některé ještě vlhké od antibakteriálního spreje :-)
    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě, ale co se týče těch, co nemají tolik štětců, aby je mohly točit, tak to se většinou netýká youtuberek, které se zabývají "beauty", tedy o takových lidech v článku nepíšu. :-) Youtuberky/blogerky přes kosmetiku mívají těch štětců opravdu hodně. Konkrétně např. ty v článku nepřímo zmíněné. Tedy v množství problém není. Spíše na to kašlou nebo jsou líné. :-)

      Vymazat
  3. S článkem plně souhlasím !
    Několikrát jsem špinavé štětce a opatlané produkty viděla ve videích, převážně tedy českých youtuberek. Musím potvrdit, že to působí nelibě.
    Já osobně na Yt netočím, ale o své štětce se starám. Peru je , otírám do odličovacích ubrousků. A mám je stále jako nové.
    A prodávání, dávání použitých věcí do giveaway je mi také nesympatické.
    Přeji krásnou sobotu.
    Veronika
    http://veronikascorner.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak giveaway s použitými věcmi jsem snad ani ještě neviděla, ale když už, tak by mi to přišlo snesitelnější, než jejich prodej. I když stále stejně nechutné. :-)

      Vymazat
    2. A já přeji už krásnou neděli :)

      Vymazat
  4. Jé, tak zrovna video někoho z top 10 Blogerky roku s ukázkou bytu jsem neviděla (teď budu muset hledat :D ). Pro mě jsou čisté štětce samozřejmostí, ale praktikuji to tak, že každý použitý štětec si dávám do jiného kelímku a když mi dojdou, jdu je vyprat a vydezinfikovat. Osobně nemám nic proti jednou použité kosmetice, stíny si otřu a dezinfikuji je pak dezinfekcí z lékárny, rtěnku bych asi odřízla. Ale nikdy bych si nedala na obličej třeba použitý krém, sama si z kelímku nabírám aplikátorem, abych si tam nezanesla bakterie a preferuji krémy v tubičkách.
    blog Měj se ráda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja nejake takove video videla ted nekdy u Terry Makeup Tutorials a tusim, ze v Blogerce roku byla.
      U te druhe si nejsem jista, starsi a zkusenejsi znam dve - Petru LH a Svet podle Lu, tak ze by jedna z nich?

      Vymazat
    2. :D Tak co, nalezeno? :) To děláš moc dobře, já osobně nemám tolik štětců, jak mívají ty holky, ale sprejuju je po použití a každý týden je peru. :)

      Vymazat
    3. tak použitej make-up nebo šampóny (vždycky napíše "jednou použitý") PRODÁVÁ například Labradoora a přijde jí to naprosto normální
      jenže publikum jí nekriticky obdivuje a obdivovat bude, i kdyby psala článek o barvě ranní stolice, tak to pak máte těžký :-)

      Vymazat
  5. Nikdy jsem se nad tím nezamyslela protože mi to přijde jako automatické.. já myju štětec na makeup po každém použití a štetec na pudr a ostatní 3x týdně. :)

    OdpovědětVymazat
  6. A víš co je úplně největší hnus? Když vyhraješ giveaway, ve které mají být produkty, které jsou nově koupené, ale nejsou a je to na nich vážně znát. Tohle se mi nedávno stalo a když mi balíček přišel, byla jsem docela v šoku. Neříkám, že mi přišly věci, které byly vyloženě používané, ale minimálně ozkoušené ano, popřípadě se dobu někde válely, ale nově koupené na 100% nebyly, tím jsem si jistá. Něčím zapatlaný lak na nehty, odrbaná "nálepka" na tužce na oči, natevřený takový ten ochranný "alobal" u tělového másla, krém ve kterém minimálně polovina nebyla... No, upřímně musím říct, že bych to nejraději všechno vyhodila, protože kdo ví, co s tím dělala a jak staré to je, že...
    Jinak s článkem souhlasím. Kdybych natáčela na youtube, dávala bych si na své prezentaci záležet. Nechtěla bych vystupovat před tolika lidmi jako čuník. :)
    Diary of Girly Things

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to je děs. Jako kdybys věděla, jakým stylem to použila, tak by se to dalo, ale to nikdy nebudeš vědět na 100 % a teď co s tím...

      Vymazat
  7. Prvně chci napsat, že mě se to úplně netýká, štětec mám jeden na pudrové produkty, 20 let starý po mamce a občas ho "vyperu" šamponem, ale jinak se téměř nelíčím a tak si úplně nejsem jistá, jestli mám právo soudit.. a víš co? Mám! Stejně jako můžu zhodnotit film, tak můžu zhodnotit i věci kolem, kterých si na videích všímám. Bohužel, tohle se netýká jen beaty věcí, mě to spíš vadí v tom plošnějším smyslu, jako například, že daný YouTuber zmíní nějaký nedostatek, upozorní na nějakou vadu nebo že něco není v pořádku.. ale proč s tím sakra něco před zapnutím kamery neudělá? Pokud to myslí s tvorbou vážněji a chce do světa vyslat něco serioznějšího, tak by podle mě diváka vůbec takovými věcmi neměl/a zatěžovat a rozptylovat od daného tématu, tutoriálu, recenze. Pak jsou tu kanály, které tvoří čistě pro zábavu, jsou komornější a nemyslí to tak vážně, u těch mi to nevadí. Já nevím, asi tím chtějí upozornit na to, že jsou "taky jen lidi", ale většinou mi to spíš u velkých a známých kanálů leze krkem, než abych se nad tím pousmála.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Presne presne presne! Toto treba v kazdym videu co jsem videla delala Svet podle LU, ze se omlouva za to, ze tam ma spatny svetlo, a pak mele o tom, jak sice ma svetla ale nechtely se ji tahat do toho pokoje, kde nataci, a ze ji je pod nima vedro... :D :D :D Nebo ji tam neustale lezou psi, coz by bylo jeste ok, ale ona k nim ve videich behem nataceni proste nekolikrat mluvi. Pak se neni co divit, ze ma hodinova videa, kdyz neumi (cti je lina) je prostrihat... Uz na ni nekoukam. :D

      Vymazat
    2. U LU mi vadí jen ty záležitosti okolo světel, zvířátka už ne, sama mám papouška a vím, že to prostě nejde bez nějakého toho zvířecího zvuku ve videu, pokud teda daný tvůrce netočí v noci, ale kdo na to má energii a čas, když musí chodit do práce :). To, že nestříhá je už její boj, určitě by to působilo profesionálněji, videa by byla kratší a bez zbytečných rušivých elementů, což by bylo fajn využít, když je dá se říct její koníček i její dlouholetou prací, na druhou stranu si vezmi, že zrovna LU natáčí i videa dost osobní a mimo kosmetiku, i když rozdělení na dva kanály by byla asi lepší volba, tak ji svým způsobem obdivuju, že něco takového dokáže.

      Vymazat
  8. Naprosto souhlasím ....všimla jsem si toho několikrát v blogerských videích a říkala jsme si to samé :) Mary Magdalene

    OdpovědětVymazat
  9. Naprosto s tebou souhlasim, a diky ti za tento clanek, konecne to nekdo napsal tak, jak to je. Kez by se to k tem vlogerkam dostalo. :D Napada me u tohoto treba i Teri Blitzen, ktera ma napriklad video, kde ukazuje liceni, a to liceni neni vubec videt, protoze ma blbe posunutou kameru, a ne ze by si dala tu praci to natocit znovu, ona VIDEO O LICENI zverejni, i kdyz to tam neni videt, a omluvi se, ze to tam neni videt. Jako kde to jsme? :D
    Naopak, musim pochvalit treba Shopaholic Nicol, u te mi prijde, ze je - v dobrem slova smyslu - perfekcionistka a ma ta videa opravdu dotazena, naslapana, tip top. :)

    OdpovědětVymazat

Ráda se dozvím váš názor, připomínku, prostě cokoliv, co mi chcete k článku sdělit. Tady. :)